dinsdag 18 maart 2014

Friends of Search hier vind je links naar (alle) artikelen


Donderdag 20 februari werd de eerste editie van Friends of Search gehouden in Tobacco Amsterdam. Het evenement wilde haar bezoekers de laatste ontwikkelingen in search meegeven, daarnaast legden een aantal presentatoren (waaronder ikzelf) de focus op de search strategie binnen hun organisatie.

Wat opviel is dat de meeste marketeers (h)erkennen dat bij SEO de focus (eindelijk!) niet meer ligt op het aanvragen van links. Marcus Tandler, de briljante keynote speaker van de dag, gaf aan dat SEO niet meer draait om het zorgvuldig uitvoeren van tactieken, het wordt steeds meer een onderdeel binnen je totale online marketing strategie.

Kortom, maak van SEO geen Search Engine Optimization, maar Search Experience Optimization

Namens fonq.nl heb ik aangegeven dat we op deze trends inspelen met onder andere ons inspiratie magazine, een onderdeel op onze webshop waar we focussen op branded search. De artikelen (rondom wonen, koken, health, tuin & design) worden geschreven om meer beleving te creëren op onze webshop.

Friends of Search gemist of wil je alles nog teruglezen? Hieronder vind je alle artikelen die ik heb kunnen vinden, reageer gerust als ik er een paar mis!

  1. Acht interviews met Friends of Search sprekers op Search Engine Journal, geschreven door David Iwanow
  2. De hoogtepunten van Friends of Search volgens Internet Advantage, geschreven door Marten Schuurman
  3. Dit was Friends of Search (deel 1) op Dutchcowboys, geschreven door Menno Flikkema (waar is deel 2 ;-))
  4. Leuk artikel op Majestic SEO, ook weer door David Iwanow
  5. Personalized Search gevaarlijk gewiekst op Emerce door Bas van de Beek
  6. Niet één, niet twee maar drie artikelen op Marketingfacts.
Een terugblik kan je vinden op friendsofsearch.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten